Izpārdošana!

INOVĀCIJAS

Autors: Autoru kolektīvs

Lessons Learned, sarunas ar pasaules biznesa līderiem

Kā neļaut konkurentiem sevi apsteigt, atņemt tirgus daļu un klientus?
Radošu domu un jaunas tehnoloģijas kā efektīvu ieroci konkurences cīņā un panākumu atslēgu jaunu tirgu apguvē uzņēmējiem iesaka pieredzējuši vadītāji grāmatu sērijas Lessons Learned izdevumā.
Viņi skaidro, kā izpētīt biznesa vidi, noskaidrot klientu vēlmes, neapslāpēt radošu domu, neļauties stagnācijai, sekmīgi ieviest jauninājumus un apgūt jaunus tirgus. Šie padomi noder gan tiem, kuri arvien meklē ko jaunu, gan tiem, kuri riskē nelabprāt.

6.85 3.43 ar PVN

Kategorijas: ,

 

 

GRĀMATAS SATURS:
1. Roberts Malkolms
Inovāciju medībās
2. Vils Vaithorns
Jaunu tirgu iekarošana
3. Ivans Zeidenbergs
Inovē, paredzot patērētāju vajadzības
4. Nevils Isdels
Viņpus lineāriem mārketinga pētījumiem
5. Endrū Robertsons
Veiksmīgākās inovācijas ir jauni risinājumi esošai uzvedībai
6. Džons Ābels
Kā padarīt tavus pircējus par uzņēmuma pētniecisko un attīstības daļu
7. Kleitons Kristensens
Jaunas tehnoloģijas veiksmīga ieviešana
8. Roberts Herbolds
Neļauj panākumiem stāties ceļā jaunām idejām
9. Džimijs Veilss
Izvairies no iesīkstējušas domāšanas
10. Mets Fērgusons
Inovāciju meklēšana kompānijas iekšienē
11. Džims Geritijs
Inovāciju ieviešana riskus nemīlošā kultūrvidē
12. Roberts Satons
Radošumu ir grūti savienot ar rutīnu
13. Fils Smits
Darbarūķi un inovatori
14. Sers Deivids Vārnijs
Nākotne
Par autoriem
Pateicība

PAR AUTORIEM:
Džons Ābels
(John Abele) ir Boston Scientific korporācijas līdzdibinātājs, medicīnisko iekārtu izstrādātājs, ražotājs un izplatītājs visā pasaulē. Dž. Ābels vadījis neagresīvo medicīnisko tehnoloģiju attīstību vairāk nekā divdesmit piecu gadu garumā.
Boston Scientific korporācijas vēsture aizsākas 60. gados, kad Dž. Ābels iegādājās kompānijas Medi-tech Inc. akciju paketi. Uzņēmums nodarbojās ar pētniecību un attīstību, meklējot alternatīvas pieejas tradicionālajām ķirurģiskajām metodēm. Dž. Ābels bija šīs kompānijas prezidents. 1979. gadā Dž. Ābels nodibināja partnerattiecības ar Pītu Nikolasu (Pete Nicholas) nolūkā pilnībā iegādāties Medi-tech, un kopīgiem spēkiem viņi izveidoja Boston Scientific korporāciju. Kopš brīža, kad kompānijas akcijas 1992. gadā pirmoreiz tika laistas publiskajā pārdošanā, Boston Scientific korporācija izmantojusi agresīvus pārpirkšanas paņēmienus, apvienojot tās nozares līnijas, kas uzņēmumam ļautu turpināt darboties kā līderim medicīnā. Dž. Ābels bija Boston Scientific korporācijas direktors kopš 1979. gada.
Dž. Ābels ir lielākās apgaismes sistēmu izstrādes un izplatīšanas kompānijas Color Kinetics, Inc. direktors (kompānijas darbs balstīts uz gaismu izdalošo diožu tehnoloģiju izstrādi). Kopš 2002. gada viņš ieņem priekšsēdētāja amatu fondā FIRST (For Inspiration and Recognition of Science and Technology).

Mets Fērgusons (Matt Ferguson) ir kompānijas CareerBuilder.com – lielākās ASV darba meklēšanas tiešsaistes vietnes – ģenerāldirektors. Lapu apmeklējuši vairāk nekā 25 miljoni cilvēku, un tajā izvietoti pāri par 1,6 miljoniem darba sludinājumu.
Būdams kompānijas ģenerāldirektors (par ko viņš kļuva 2002. gadā), M. Fērgusons vada kompānijas ikdienas darbību un izaugsmi, pārraugot pārdošanas, finanšu, mārketinga, informācijas tehnoloģiju, produktu attīstības, integrēto mediju, biznesa attīstības, klientu apkalpošanas un cilvēkresursu jomas. Viņa vadībā CareerBuilder.com kļuvis par pirmo tiešsaistes darbinieku atlases instrumentu, apsteidzot konkurentus gan pēc apmeklētāju, gan izvietoto sludinājumu, gan ienākumu apmēriem.
M. Fērgusons kompānijai pievienojās pēc Headhunter.net pārpirkšanas, kur viņš ieņēma vecākā viceprezidenta amatu biznesa attīstības jautājumos. Pirms tam viņš veidoja stratēģiskās partnerattiecības kompānijai DigitalWork.com. Tāpat M. Fērgusons piedalījās divu uzņēmumu dibināšanā un praktizēja kā jurists Beikera & Makenzija birojā.
M. Fērgusons ir nodarbinātības eksperts, kas regulāri uzstājas nacionālajā televīzijā un radio, lai komentētu valsts darba tirgū notiekošo un ieteiktu darbā pieņemšanas praksi, kā arī dotu padomus ar cilvēkresursiem saistīto jautājumu risināšanā.

Džims Geritijs (Jim Garrity) ir bijušais kompānijas Wachovia galvenais mārketinga direktors un izpildviceprezidents. Uzņēmums uzskatāms par vienu no spēcīgākajām finanšu pakalpojumu sniedzējkompānijām visā ASV. Tagad Dž. Geritijs ir pensijā.
Savu karjeru Dž. Geritijs sāka IBM, kur ieņēma dažādus pārdošanas un mārketinga amatus. Kad Dž. Geritijs 1992. gadā aizgāja no IBM, viņš bija kompānijas reklāmas direktors ASV. Tad Dž. Geritijs pievienojās Compaq, kur viņam tika uzticētas dažādi amati saistībā ar reklāmu un mārketingu. Šajā uzņēmumā viņš kļuva par viceprezidentu komunikāciju jautājumos.
No 1997. līdz 2001. gadam Dž. Geritijs bija izpildviceprezidents un galvenais mārketinga direktors First Union Šarlotes pilsētā Ziemeļkarolīnā. Kad 2001. gadā First Union apvienojās ar Wachovia, viņš piedalījās kompānijas pārdēvēšanā jaunajā vārdā. Dž. Geritijs savu amatu ieņēma līdz pat aiziešanai pensijā 2007. gada jūlijā.
No 1995. līdz 2007. gadam Dž. Geritijs bija arī Association of National Advertisers, Inc. (ANA) direktors, bet 1998. gadā – tās valdes priekšsēdētājs. No 1996. līdz 2007. gadam Dž. Geritijs bija reklāmas padomes direktors.

Roberts Herbolds (Robert Herbold) ir bijušais kompānijas Microsoft Corporation galvenais izpilddirektors un izpildviceprezidents un tagadējais konsultēšanas kompānijas Herbold Group, LLC ģenerāldirektors.
R. Herbolds pievienojās Microsoft komandai 1994. gadā galvenā izpilddirektora un izpildviceprezidenta amatā. Nākamo sešarpus gadu laikā viņš bija atbildīgs par kompānijas finanšu, ražošanas un izplatīšanas, informācijas sistēmu, cilvēkresursu, korporatīvā mārketinga, tirgus pētījumu un sabiedrisko attiecību vadīšanu. Šajā laikā Microsoft piedzīvoja četrkārtēju ienākumu pieaugumu un septiņkārtēju peļņas palielināšanos.
No 2001. gada pavasara līdz 2003. gada jūnijam R. Herbolds uz nepilnu slodzi strādāja par Microsoft izpildviceprezidentu, asistējot valdības, nozares un klientu apkalpošanā.
Pirms pievienošanās Microsoft R. Herbolds divdesmit sešus gadus nostrādāja Procter & Gamble. Pēdējos piecus darba gadus kompānijā Procter & Gamble viņš bija vecākais viceprezidents reklāmas un informāciju pakalpojumu jautājumos, atbildēja par kompānijas reklāmas izvietojumu visā pasaulē un zīmola vadību, kā arī visiem ar mārketingu saistītajiem pakalpojumiem un informācijas sistēmu menedžmentu.
R. Herbolds ir arī Agilent Technologies, Indachin Ltd. Honkongā un First Mutual Bank direktors. Viņš sarakstījis grāmatas The Fiefdom Syndrome un Seduced by Success: How the Best Companies Survive the 9 Traps of Winning.
2001. gadā prezidents Džordžs Bušs iecēla R. Herboldu par Prezidenta zinātnes un tehnoloģiju konsultatīvās padomes locekli. Pašlaik viņš vada padomes izglītības apakškomiteju.

Nevils Isdels (E. Neville Isdell) ir Coca-Cola Company izpilddirektors un valdes priekšsēdētājs. Šo amatu viņš ieņem kopš 2004. gada jūnija.
N. Isdels uzņēmumam pievienojās 1966. gadā, kad sāka strādāt vietējā pudeļu uzpildīšanas kompānijā Zambijā. 1972. gadā viņš kļuva par Coca-Cola pudeļu uzpildīšanas ģenerāldirektoru Johannesburgā. 1980. gadā N. Isdels tika iecelts par reģionālo vadītāju Austrālijā, bet 1981. gadā kļuva par Coca-Cola Company un San Miguel Corporation dzērienu uzpildīšanas kopuzņēmuma prezidentu Filipīnās, kur viņš pārraudzīja Coca-Cola biznesa apvērsumu un atjaunošanu.
1985. gadā N. Isdels kļuva par kompānijas Centrāleiropas struktūrvienības prezidentu. 1989. gadā viņu ievēlēja par vecāko viceprezidentu, kā arī iecēla par Ziemeļaustrumeiropas un Āfrikas grupas (ko 1992. gadā pārdēvēja par Ziemeļaustrumeiropas un Vidusaustrumu grupu) prezidentu, un šajā laikā viņš virzīja kompāniju uz pilnīgi jaunu tirgu apgūšanu Indijā, Vidējos Austrumos, Austrumeiropā un bijušās Padomju Savienības teritorijā. 1995. gadā viņu iecēla par visas Eiropas grupas prezidentu.
No 1998. gada jūlija līdz 2000. gada septembrim N. Isdels bija kompānijas Coca-Cola Beverages, Plc. valdes priekšsēdētājs un ģenerāldirektors Lielbritānijā, kur pārraudzīja kompānijas apvienošanas procesu ar uzņēmumu Hellenic Bottling, kura rezultāts bija tā laika otra lielākā Coca-Cola dzērienu uzpildīšanas vieta Coca-Cola Hellenic Bottling Company (HBC). 2001. gada decembrī viņš aizgāja pensijā no Coca-Cola HBC vicepriekšsēdētāja amata. No 2002. gada janvāra līdz 2004. gada maijam N. Isdels bija starptautiskais Coca-Cola Company konsultants un vadīja arī pats savu investīciju uzņēmumu Barbadosā.
N. Isdels ir ASV un Krievijas Biznesa padomes, kā arī Starptautiskā biznesa līderu foruma (IBLF) uzticības personu padomes priekšsēdētājs. Viņš ir uzticības personu padomes loceklis ASV Starptautiskajā biznesa padomē un Stratēģiskajā un starptautisko pētījumu centrā, kā arī Globālās biznesa koalīcijas korporāciju konsultatīvās padomes loceklis HIV/AIDS jautājumos. Atlantā N. Isdels ir kompānijas Sun Trust Banks, Inc. direktors.

Kleitons Kristensens (Clayton Christensen) ir Roberta un Džeinas Sizikas stipendiāts un biznesa administrēšanas profesors Hārvarda Biznesa skolā. Šo amatu viņš apvieno ar fakultatīvu darbu tehnoloģiju un pamatdarbības vadības un vispārējā menedžmenta grupās. Viņa pētnieciskās un pedagoģiskās intereses ietver inovāciju vadību un jaunu izaugsmes tirgu radīšanu. Kopš 1992. gada viņš ir fakultātes loceklis.
Profesors Kristensens ir pieredzējis uzņēmējs, kas nodibinājis trīs veiksmīgas kompānijas. Pirmā no tām – CPS korporācija – ir progresīva materiālu ražošanas kompānija, ko viņš kopā ar vairākiem MIT profesoriem nodibināja 1984. gadā. Otrā ir konsultēšanas un apmācību kompānija Innosight, kas palīdz risināt stratēģiskas dabas jautājumus un problēmas, kuras saistītas ar inovācijām un izaugsmi. Šo kompāniju K. Kristensens nodibināja kopā ar vairākiem saviem studentiem 2000. gadā. Trešā uzņēmuma Innosight Capital darbība aizsākās 2005. gadā. No 1979. līdz 1984. gadam K. Kristensens strādāja kopā ar Bostonas konsultēšanas grupu (BCG). 1982. gadā profesors Kristensens kļuva par Baltā nama padomes locekli un strādāja par ASV transporta sekretāru Drū Lūisa un Elizabetes Doulas asistentu.
Profesors Kristensens ar izcilību absolvējis Brigamas Jauniešu universitāti, kur ieguva bakalaura grādu ekonomikā, vēlāk Oksfordas universitātē, kur viņš mācījās kā Rodes fonda stipendiāts, ieguva filozofijas maģistra grādu lietišķajā un mazāk attīstīto valstu ekonomikā. Hārvarda Biznesa skolā, kuru Kleitons Kristensens absolvēja kā Džordža Beikera fonda stipendiāts, viņš ieguva maģistra grādu un 1992. gadā doktora grādu biznesa administrēšanā. Profesors Kristensens ir piecu grāmatu autors un līdzautors, viņa darbi saņēmuši vairākas balvas.

Roberts Malkolms (Robert Malcolm) ir Diageo. Plc. prezidents globālā mārketinga, tirdzniecības un inovāciju jautājumos. Šis uzņēmums izgatavo un izplata virkni izmeklētu augstākās klases degvīna, alus un vīna marku. R. Malkolms ieņem šo amatu kopš 2000. gada septembra. Pirms pievienošanās Diageo viņš bija skoča kategorijas direktors, tad – globālā mārketinga direktors uzņēmumā United Distillers & Vintners. Tāpat viņš ieņēmis vairākus mārketinga un vispārējās vadības posteņus kompānijā Procter & Gamble laikā no 1975. līdz 2000. gadam.
Kopš 2007. gada jūnija R. Malkolms ir datoru kontroles ierīču izgatavotājuzņēmuma Logitech, Inc. direktors.

Endrū Robertsons (Andrew Robertson) ir kompānijas BBDO Worldwide, kas ietilpst Omnicom grupā, galvenais izpilddirektors un prezidents. Uzņēmums sniedz radošās attīstības un vadības pakalpojumus dažiem no pazīstamākajiem zīmoliem pasaulē.
E. Robertsons savu karjeru sāka kā mediju plānotājs kompānijā Ogilvy & Mather Worldwide WPP Group, Plc. meitasuzņēmumā. Vēlāk viņš sāka strādāt ar kontu vadību un 1986. gadā tika iecelts par Ogilvy & Mather valdes locekli.
1989. gadā viņš pievienojās kompānijai Walter Thompson vadības komandas dalībnieka statusā, bet 1990. gada novembrī viņu iecēla par WCRS galveno izpilddirektoru.
1995. gadā E. Robertsons pārgāja uz BBDO, pievienojoties Abotam Mīdam Vikersam. Tur viņš bija galvenais izpilddirektors. 2001. gadā Endrū Robertsons kļuva par kompānijas Ziemeļamerikas atzara prezidentu un ģenerāldirektoru, 2002. gadā – par BBDO Worldwide prezidentu, bet 2004. gadā – par ģenerāldirektoru.
Pašlaik viņš ir Advertising Council, Inc. un Amerikas Reklāmas aģentūru asociācijas valžu loceklis.

Roberts Satons (Robert Sutton) ir vadības un inženierzinātņu profesors Stenforda universitātē, kur viņš vada Darba, tehnoloģiju un organizāciju centru. Viņš ir arī Stenforda universitātes Tehnoloģisko risku programmas fakultātes loceklis.
Bijušais Hāsa Biznesa skolas profesors Stenfordai pievienojās 1983. gadā pēc doktora grāda iegūšanas Mičiganas universitātē.
Pēdējo divdesmit gadu laikā viņš centies citiem pavēstīt savu patiesāko pamatpārliecību, proti, ka ilgtermiņa sasniegumi ir atkarīgi no virknes labu ideju, kas tiek secīgi īstenotas.
Profesors Satons ir uzrakstījis grāmatu Weird Ideas That Work, kā arī ir līdzautors darbiem The Knowing-Doing Gap un Hard Facts, Dangerous Half-Truths, and Total Nonsense: Profiting from Evidence-Based Management. Pēdējais tapis sadarbībā ar Džefriju Feferu (Jeffrey Pfeffer).
Profesors Satons pasniedz Stenforda universitātes Profesionālās izglītības programmā. Tāpat viņš konsultē virkni globālo zema riska un augstas atdeves kompāniju, tostarp Ernst & Young, The Cap, Hewlett-Packard Development Co., IBM Corp., McDonald’s Corp., Pepsi-Co Inc., Procter & Gamble Co. un Xerox Corp.
1986.–1987. gadā, 1994.–1995. gadā un 2002.–2003. gadā viņš bijis Moderno studiju centra loceklis uzvedības zinātnēs.

Fils Smits (Phil Smith) ir Cisco Systems tehnoloģiju un uzņēmuma mārketinga vadītājs Eiropā. Viņa karjerā ir gan darbs IBM Corp., gan Philips Industries, kur viņš ieņēmis dažādus vadošus amatus. Fils Smits strādājis pie dažu mūsdienu lielāko tīklu attīstības un ieviešanas.
1994. gadā F. Smits pievienojās Cisco konsultanta statusā un nostrādāja tur vairāk nekā deviņus gadus. Pirms tam viņš vadīja šīs pašas kompānijas biznesa attīstību Lielbritānijā un Īrijā, kur bija atbildīgs par tirgus attīstību, tehnisko stratēģiju un apvienību veidošanu. F. Smits vada arī Cisco vietējos investīciju un pārpirkšanas procesus.
F. Smits bieži uzstājas ar lekcijām par jautājumiem, kas saistīti ar internetu, e-komerciju un stratēģiju, un regulāri publicē rakstus avīzē Sunday Times par uzņēmuma tīklu apkalpi.

Vils Vaithorns (Will Whitehorn) ir kompānijas Virgin Galactic prezidents. Savu karjeru viņš sāka kā helihoptera apkalpes loceklis, lidojot ar British Airways lidaparātiem virs Ziemeļu jūras. V. Vaithorns bijis arī tirgus zinību vadītājs TSB grupas dibināšanas laikā un veicis profesionālās apmācības Thomas Cook grupā.
Papildus viņš bijis kontēšanas direktors Lombard Communications, kur līdzdarbojies vairāku uzņēmumu dibināšanā un izteicis piedāvājumus kompāniju pārpirkšanai, piemēram, Chrysalis Group, Ward White un Grampian Holdings.
Virgin grupai V. Vaithorns pievienojās 1987. gadā korporatīvo sabiedrisko attiecību vadītāja amatā. 2002. gadā viņš kļuva par Virgin grupas zīmolu attīstības un korporatīvo darījumu direktoru un sera Ričarda Brensona oficiālo pārstāvi presē. Viņš bija atbildīgs par Virgin korporatīvo tēlu, sabiedriskajām norisēm un globālo zīmola attīstību, kā arī bija kompānijas pilnvarotā persona vairāku jaunu biznesa virzienu attīstīšanā. 2004. gadā viņš tika iecelts par Virgin Galactic prezidentu.
2004. gadā viņš kļuva arī par neizpildošo priekšsēdētāju globālai tehnoloģiju un sabiedrisko attiecību kompāniju grupai Next Fifteen Communications Plc.

Sers Deivids Vārnijs (Sir David Varney) ieņēmis vairākus vadošus amatus naftas kompānijā Shell. Viņš bijis ģenerāldirektors AB Svenska Shell Zviedrijā un Shell International direktors un vadījis Shell komercdarījumus ar naftas produktiem visā Eiropā.
No 1996. līdz 2000. gadam viņš bija galvenais izpilddirektors BG grupā (bijusī kompānija British Gas), kur viņa pārziņā bija darījumi gan Lielbritānijas, gan ārzemju tirgos.
2001. gadā viņš kļuva par priekšsēdētāju kompānijā mm02, kas ir mobilo sakaru pakalpojumu sniedzēja.
No 2004. gada septembrim līdz 2006. gada augustam viņš bija izpildpriekšsēdētājs HM Ienākumu un muitas departamentā, kas tika izveidots pēc HM Muitas un akcīzes un Iekšzemes ienākumu departamentu apvienošanas. No 2002. līdz 2004. gadam sers Vārnijs vadīja organizāciju Bizness sabiedrībā un 2005./2006. mācību gadā bija Priviliģētā vadības institūta prezidents.
Sers Vārnijs ir arī Nodarbinātības pētījumu institūta padomes prezidents un premjerministra padomnieks sabiedrisko pakalpojumu pārveidošanas jomā.

Džimijs Veilss (Jimmy Wales) ir atvērtā satura enciklopēdijas Wikipedia izveidotājs.
No 1994. līdz 2000. gadam Dž. Veilss strādāja par pētniecības vadītāju Čikāgas Pirmpirkuma tiesību asociācijā – uzņēmumā, kas tirgo preces un akcijas. 2000. gadā viņš sāka darbu pie atvērta satura enciklopēdijas Nupedia veidošanas, 2001. gadā nodibināja Wikipedia – bezmaksas tiešsaistes enciklopēdiju, kuru var rediģēt ikviens cilvēks.
V. Veilss ir kompānijas Wikimedia Foundation, Inc. valdes priekšsēdētājs. Tā ir bezpeļņas labdarības organizācija ar mērķi veicināt brīvas daudzvalodu informācijas attīstību, izplatīšanu un vairošanos. Tāpat viņš ir Wiki, Inc. līdzdibinātājs, kas kolekcionē Wiki vietnes par dažādiem tematiem un uztur tās vienotā vietnē.
V. Veilss ir Bērkmana Interneta un sabiedrības centra loceklis Hārvarda Juridiskajā skolā un kompānijas Socialtext – vadošā Enterprise 2.0 risinājumu piedāvātāja – direktors. Tāpat viņš ir bezpeļņas licencēšanas organizācijas Radošais nams direktors.
2006. gadā žurnāls Time iekļāva Dž. Veilsu to cilvēku sarakstā, kas veidojuši mūsdienu pasauli, un 2007. gadā viņš kļuva par žurnāla Forbes interneta slavenību.

Ivans Zeidenbergs (Ivan Seidenberg) ir ietekmīgākās tīklu kompānijas Verizon galvenais izpilddirektors un valdes priekšsēdētājs.
I. Zeidenbergam bija īpaša loma Verizon izveidošanā, pārpērkot un apvienojot virkni uzņēmumu. Viņš ir Verizon vadītājs kopš tās rašanās brīža. 2000. gadā viņš kļuva partnerģenerāldirektoru, kopš 2002. gada ir vienīgais ģenerāldirektors, bet kopš 2004. gada – valdes priekšsēdētājs.
Pirms Verizon nodibināšanas I. Zeidenbergs bija Bell Atlantic un NYNEX valdes priekšsēdētājs un ģenerāldirektors. Savu karjeru saziņas tehnoloģiju jomā viņš sāka pirms vairāk nekā četrdesmit gadiem kā kabeļu savienošanas asistents. Viņš veica daudzus un dažādus inženiertehniskus uzdevumus, tostarp arī līdervadības pienākumus gan NYNEX, gan Bell Atlantic.
2007. gadā prezidents Džordžs Bušs viņu iecēla par Nacionālās drošības telekomunikāciju konsultatīvās komitejas locekli. Šīs komitejas uzdevums ir sniegt padomus prezidentam par jautājumiem, kas saistīti ar komunikācijām un nacionālo drošību, gatavību ārkārtas situācijām un svarīgāko infrastruktūru aizsardzību.
I. Zeidenbergs bijis arī kompānijas Honeywell International, Inc., Televīzijas un radio muzeja, Ņujorkas Zinātnes galerijas, Peisas universitātes, Verizon fonda un Wyeth direktors.

PRODUKTA DETAĻAS:
Formāts:
 180×110 mm, mīkstie vāki, 112 lpp.
ISBN:  978-9984-826-60-8
Izdošanas gads: 2009
Izdevējs:  Izdevniecība Lietišķās informācijas dienests

Atsauksmes

Pašlaik atsauksmju nav.

Uzraksti atsauksmi pirmais par “INOVĀCIJAS”

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *