0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

Veikals GRĀMATAS INOVATĪVA DOMĀŠANA
Izpārdošana!

INOVATĪVA DOMĀŠANA

5.00

Autors: Autoru kolektīvs

Harvard Business Review on

Radošums un inovācijas nodrošina priekšrocību konkurencē, taču, neraugoties uz to, daudzi uzņēmumi iedvesmu uzskata par grūti sasniedzamu un nevadāmu fenomenu. Patiesībā ir pierādītas radošumu veicinošas un vadāmas stratēģijas – žurnāls Harvard Business Review publicējis dažus no labākajiem rakstiem par inovāciju veidošanu. Šajā grāmatā apkopotas galvenās idejas, kā uz radošo spēku palūkoties no uzņēmumu stratēģiskā skatu punkta.

GRĀMATAS SATURS:
Kā nogalināt vēlmi radoši strādāt
Terēza Emabile
Pie inovācijām ar empātiskās projektēšanas palīdzību
Dorotija Leonarda un Džefrijs Reiports
Kā likt strādāt visa darba kolektīva smadzenēm
Dorotija Leonarda un Sjūzena Strausa
Kā kinorežisors veicināja radošumu
Eilīna Morleja un Endrū Silvers
Kā palīdzēt CoolBurst kļūt par radošu organizāciju
Sjūzija Vetlaufere
Inovāciju analīze
Pīters Drakers
Interpretēšanas nozīme uzņēmumu vadībā: ko ģenerāldirektori var mācīties no dizaineriem
Ričards Lesters, Maikls Piore un Kamals Maleks
Vērtīgās inovācijas: straujas izaugsmes stratēģiskā loģika
V. Čans Kims un Renē Maborna


PAR AUTORIEM:
TERĒZA EMABILE (TERĒSA M. AMABILE) ir 1954. gada MBA izlaiduma klases fonda stipendiāte un Hārvarda Biznesa skolas profesore biznesa administrācijas jautājumos. Sākotnēji Dr. T. Emabiles pētījumu loks ietvēra ar indivīda radošumu saistītos jautājumus, taču tagad tas ir paplašinājies, iekļaujot tādus aspektus kā komandas radošās spējas un organizatoriskās inovācijas. Viņas pašreizējais darbs saistīts ar specifisku notikumu atstāto iespaidu novērtēšanu uz atsevišķām darba grupām un organizāciju kopumā un to spējām ietekmēt apkārtējo darba vidi, cilvēku motivāciju, radošumu un produktivitāti. Dr. Emabile ir grāmatu Creativity in Context un Growing up Creative, kā arī vairāk nekā 100 zinātnisku rakstu, nodaļu un prezentāciju autore.

PĪTERS DRAKERS (PETER F. DRUCKER) ir rakstnieks, skolotājs un konsultants. Viņš sarakstījis vairāk nekā 30 grāmatu. Tās tulkotas un publicētas vairāk nekā 20 dažādās pasaules valodās. Viņš ir Pītera Drakera Bezpeļņas menedžmenta fonda līdzdibinātājs, kas sniedzis padomus un konsultācijas daudzu valstu valdībām, publisko pakalpojumu sniedzējiem un lielu korporāciju vadītājiem. P. Drakers ir publicējis vairāk nekā 30 rakstus žurnālā Harvard Business Review, bieži sadarbojies arī ar žurnālu The Atlantic Monthl un laikā no 1975. līdz 1995. gadam viņam bija sava sleja izdevumā Wall Street Journal

V. ČANS KIMS (W. CHAN KIM) ir Bostonas konsultantu grupas Bruce D. Henderson vadošais profesors stratēģijas un starptautiskās biznesa vadības jautājumos institūtā INSEAD un Pasaules ekonomikas foruma Davosā biedrs. Pirms kļūšanas par INSEAD pasniedzēju, viņš bija profesors Mičiganas Biznesa skolā. V. Č. Kims publicējis daudzus rakstus par stratēģijas veidošanu un daudznacionālu organizāciju vadību tādos žurnālos kā Academy of Management Journal, Management Science, Organization Science, Strategic Management Journal, Journal of International Business Studies, Sloan Management Review, Harvard Business Review un citos. Tāpat viņš devis savu ieguldījumu, rakstot žurnāliem Wall Street Journal, Wall Street Journal Europe, Financial Times, New York Times un International Herald Tribune.

DOROTIJA LEONARDA (DOROTHY LEONARD) ir Viljama Abernatija profesūras fonda stipendiāte un Biznesa administrācijas katedras vadītāja Hārvarda Biznesa skolā, kur viņa jau kopš 1983. gada lasa lekcijas un vada citas nodarbības MBA studentiem. Viņas pētniecisko interešu lokā ietilpst pētījumi un konsultācijas par jautājumiem, kas saistīti ar inovācijām, jaunu produktu izstrādi, iegūto zināšanu izmantošanu dažādos ģeogrāfiskā platuma grādos, kultūras un kognitīvajos līmeņos. Profesore D. Leonarda ir publicējusi dučiem rakstu, kas balstīti uz viņas empātiskajiem pētījumiem, tādos akadēmiskajā vidē plaši pazīstamos žurnālos kā Organization Science. Viņa sarakstījusi grāmatu Wellspring of Knowledge (HBS Press, 1995) un ir līdzautore Voltera Svepa darbam When Sparks Fly: Igniting Creativity in Groups (HBS Press, 1999).

RIČARDS LESTERS (RICHARD K. LESTER) ir Masačūsetsas Tehnoloģijas institūta Rūpnieciskās ražošanas centra dibinātājs un direktors, arī profesors un kodolinženierijas speciālists. Dr. R. Lestera pētnieciskās intereses aptver inovāciju stratēģijas, produktivitāti un rūpniecisko konkurenci. Viņš ir grāmatas The Productive Edge: How American Industries are Pointing the Way to a New Era of Economic Growth (W. W. Norton, 1998) autors un līdzautors darbiem Made by Hong Kong (Oxford University Press, 1997) un Made in America: Regaining the Productive Edge (MIT Press, 1989). Pēdējais ir visvairāk pārdotais Masačūsetsas Tehnoloģijas institūta Rūpnieciskās produktivitātes komisijas ziņojums ASV. Profesors R. Lesters ir konsultējis daudzu korporāciju, valdību un bezpeļņas organizāciju pārstāvjus un bieži lasa lekcijas gan studentiem, gan uzņēmējiem, gan jebkurai citai plašākai auditorijai visā pasaulē.

KAMALS MALEKS (KAMAL M. MALEK) ir Masačūsetsas Tehnoloģijas institūta doktorands. Viņš ieguvis dabaszinātņu bakalaura un maģistra grādu mehāniskajā inženierzinātnē. Patlaban viņš Masačūsetsas Tehnoloģijas institūta profesoru Ričarda Lestera un Maikla Piora vadībā pēta iekšējās un ārējās integrācijas jautājumus situācijās, kādas raksturīgas jaunu produktu izstrādē. K. Maleks uzkrājis pieredzi, strādājot automobiļu rūpniecībā. Pēdējos gados viņš konsultējis dažādu uzņēmumu pārstāvjus (tostarp datorspēļu, programmatūras izstrādes, celtniecības un nekustamā īpašuma pārdošanas kompāniju vadītājus), palīdzot atrisināt dažādas inženiertehniskās un menedžmenta problēmas.

RENĒ MABORNA (RENEE MAUBORGNE) ir INSEAD goda biedre un profesore, lasa lekcijas par stratēģijas un menedžmenta jautājumiem. Viņa ir arī Pasaules ekonomikas foruma Davosā biedre. Tāpat R. Mobornjē ir ITM pētījumu grupas prezidente, un viņas pienākumos ietilpst tādu ideju identificēšana un pētīšana, kam ir liela nozīme ekonomikas zināšanu laikmetā. Viņa ir diskutējusi par stratēģijas un multinacionālo kompāniju vadības jautājumiem, publicējusi savus rakstus tādos žurnālos kā Academy of Management Journal, Management Science, Organization Science, Strategic Management Journal, Journal of International Business Studies, Sloan Management Review, Harvard Business Review un citos. Tāpat viņa devusi savu ieguldījumu, rakstot žurnāliem Wall Street Journal, Financial Times, New York Times un Interna-tional Herald Tribune.

Laikā, kad žurnālā Harvard Business Review tika publicēts EILĪNAS MORLEJAS (EILEEN MORLEY) raksts, viņa strādāja par psiholoģijas pasniedzēju Hārvarda Biznesa skolā. Autores galvenās pētnieciskās intereses aptver darba organizāciju un darbinieku apmierinātību ar savu karjeru.

MAIKLS PIORE (MICHAEL J. PIORE) ir Dāvida Skinera fonda stipendiāts un politekonomijas profesors Masačūsetsas Tehnoloģijas institūtā, kā arī vadītāja pirmais vietnieks Tehnoloģijas politikas un rūpnieciskās attīstības centrā. Visvairāk zināma ir viņa izstrādātā koncepcija par iekšējo darba tirgu un duālā darba tirgus hipotēze, savukārt no viņa nesenākajiem darbiem plašāk zināmais saistīts ar pāreju no masu produkcijas ražošanas uz elastīgo specializāciju. Publicējis daudzus īsus zinātniskus un žurnālu rakstus. Tāpat M. Piorē sarakstījis arī vairākas grāmatas, piemēram, Beyond Individualism (Harvard University Press, 1995), The Second Industrial Divide (Basic Books, 1984), kas tapusi sadarbībā ar Čārlzu Seibelu, Birds of Passage (Cam-bridge University Press, 1979), Unemployment and Inflation (Sharpe Press, 1979), Dualism and Discontinuity in Economic Life, kuras līdzautore ir Sūzanna Bergere (Cambridge University Press, 1980), un Internal Labor Markets and Manpower Analysis (Cam-bridge University Press, 1969) – līdzautors Pīters Doeringers.

DŽEFRIJS REIPORTS (JEFFREY F. RAYPORT) ir Hārvada Biznesa skolas Pakalpojumu menedžmenta nodaļas asociētais profesors, lasa lekcijas par biznesa administrācijas jautājumiem. Viņa pētniecisko interešu loks aptver jauno informācijas tehnoloģiju ietekmi uz pakalpojumu menedžmenta un mārketinga biznesa stratēģijām, īpaši pievēršoties elektroniskajai komercijai nozarēs, kuru pamatu veido informācijas plūsma un zināšanas. Dr. Dž. Reiports ir darbojies arī kā konsultants, sniedzot padomus daudzu korporāciju un profesionālo apvienību vadītājiem Ziemeļamerikā, Dienvidamerikā, arī Eiropā, Japānā un Klusā okeāna reģionā. Viņa padomi palīdzējuši izveidot radošas pakalpojumu sniegšanas stratēģijas tajās tautsaimniecības nozarēs, kas balstītas uz darbu internetā vai digitālo datu pārraidi.

Pirms ENDRŪ SILVERS (ANDREW SILWER) pabeidza darbu pie grāmatā aprakstītā pētījuma un līdz ar to 1975. gadā ieguva doktora grādu Hārvarda Biznesa skolā, viņš vadīja filmēšanas nodarbības Brandeisas universitātē. Laikā, kad tika publicēts grāmatā iekļautais raksts, E. Silvers bija izveidojis divas īsfilmas, no kurām viena – Next Door – 1976. gadā ieguva Zilo lenti Amerikas filmu festivālā.

SŪZANA STRAUSA (SUSAAN STRAUS) ir vadības konsultante, kas specializējusies organizāciju pārmaiņu vadīšanā un komandas darba efektivitātes paaugstināšanas jautājumos. Viņas pētījumi, kuros piedalījušies tūkstošiem vadītāju un izpilddirektoru no žurnāla Fortune 500 veiksmīgākajām ASV kompānijām, pārsvarā saistīti ar efektīvas kognitīvās stratēģijas izvēli un vadītāju, līderu un komandu spējām atrisināt grūtības, ko rada nepieciešamība izstrādāt jaunus produktus un pakalpojumus arvien mainīgajos tirgus apstākļos. Viņa ir arī pieredzējusi vidutāja konfliktsituāciju risināšanā un komandas saskaņas veidošanas veicinātāja. Pašlaik S. Strausa dzīvo Ņūtonā, Masačūsetsā, kā arī Čīles pilsētā Nogolā. Viņa vada darba grupu ar nosaukumu Veiktspējas resursi, kuras misija ir panākt izcilu sniegumu kompānijās, kas vēlas mainīties un atgūt savus kādreizējos panākumus.

SJŪZIJA VETLAUFERE (SUZY WETLAUFER), kādreizējā starptautiskā menedžmenta konsultāciju firmas Bain & Company darbiniece, ir žurnāla Harvard Business Review galvenā redaktore, kas specializējas organizatorisko jautājumu risināšanā. Viņa ir ne tikai The Team That Wasn’t, bet arī citu rakstu autore, piemēram, Harvard Business Review publicētā raksta Organizing for Empowerment: An Interview with AES’s Roger Sant and Dennis Bakke un līdzautore darbam Ways Chief Executive Officers Lead, kas tapis kopā ar Čārlzu Farkasu.


PRODUKTA DETAĻAS:
Formāts: 210×140 mm, mīkstos vākos, 204 lpp.
ISBN: 978-9984-9914-6-7
Izdošanas gads: 2007
Izdevējs: Izdevniecība Lietišķās informācijas dienests

Atsauksmes

Pašlaik atsauksmju nav.

Uzraksti atsauksmi pirmais par “INOVATĪVA DOMĀŠANA”